maandag 22 november 2010

PERIODE 1; 2D-BEELDONDERZOEK


Hierbij heeft het reflecteren heel erg goed geholpen. In het begin kwam ik heel traag op gang, er was nog geen duidelijk thema/onderzoek in mijn werk aanwezig. In het begin was al het werk ongerelateerd aan elkaar, het waren maar wat losse dingetjes.




Door het terugkijken op mijn werk en de feedback die ik heb gekregen kon ik de opdracht beter begrijpen en ik kwam erachter hoe ik te werk moest gaan; waar moet ik op letten. Door steeds te reflecteren begon ik een beter onderzoek/verband met het werk te krijgen.


Ik ging al een onderwerp uitkiezen, ging letten op de ruimte, lichtinval, compositie, clair-obscur etc.


Hier kwam ik erachter dat je een beeld op verschillende manieren kan laten zien en dat de manier hoe je het materiaal gebruikt het werk een ander soort 'sfeer' geeft.
Als ik terugkijk op het werk merk ik wel dat ik te weinig met verschillende materialen heb geexperimenteerd. Het materiaal dat ik gebruikt heb is veel van hetzelfde. De reden dat ik met hetzelfde materiaal ben blijven werken is om een beetje op 'safe' te spelen, ik was bang om fouten te maken. ik was bang dat het werk niet mooi zou worden, en het niet bij mijn werk zou passen.



                                                
      

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten