zondag 21 november 2010

PERIODE 1; 3D-BEELDONDERZOEK

Bij 3D-beeldonderzoek moesten we wat materialen van thuis meenemen en die materialen te combineren tot iets heel anders. bij mijn eerste beeld heb ik een oud skateboard, wat planken en een oude discobol gebruikt.

zelf vindt ik dit beeld een van mijn mindere werken omdat ik op een gegeven moment niet wist wat ik er mee moest doen, wat resulteerde in een saai, statisch beeld.










 Dit is mijn tweede beeld voor 3D-beeldonderzoek. Hierbij ging ik de tegenstellingen van mijn eerste werk opzoeken, waarbij de eerste statisch, nogal saai en kleurloos was, wilde ik dit tweede werk juist heel dynamisch maken en met veel kleur en wat interessanter maken dan de vorige. bij dit werk heb ik gebruik gemaakt van een oude paraplu, een koker en wat gaas.

zelf vindt ik dit werk een verbetering op de eerste, hierbij heb ik wat meer nagedacht over wat ik zou gaan doen en hoe ik het ging doen.










In mijn derde en laatste beeld wilde ik elementen van mijn vorige 3D werken combineren. Ik wou er dynamiek in hebben, maar ook gelijk iets statisch. Daarom gebruikte ik vierkante vormen en lijmde ze kriskras door elkaar.

Na er wat op te hebben gereflecteerd kwam ik tot de conclusie dat het nog steeds een heel erg statisch beeld was doordat de vierkanten vormen recht boven elkaar zijn geplakt.

Daarom heb ik een nieuwe gemaakt en daarbij ben ik een stapje verder gegaan...







Dit is beeldend veel interessanter omdat er meer dynamiek in zit doordat de vormen in elkaar schuiven en het beeld is van elke hoek dat je het bekijkt interessanter dan de vorige.










Hier kan ik laten zien dat ik beelden ontwikkeld ben. 3D vindt ik een lastig vak omdat ik niks met beeldende kunst heb. In het begin ging het slecht en wist ik niet wat ik er mee aan moest maar de werken daarna laten wel zien dat het telkens een beetje beter doe.


Hierbij wilde ik per se iets moois maken, maar doordat ik ook hier weer te hoge eisen aan mezelf ging stellen,en ik erachter kwam dat die niet haalbaar waren, werd het eerste object een oninteressant ding. later ben ik dus beter gaan reflecteren op mijn werk en ik ben daardoor op een beter resultaat gekomen wat dus laat zien dat het terugkijken op je werk veel nut kan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten