dinsdag 7 december 2010

PERIODE 2; SERIEEL BEELD

De opdracht was om een animatie te maken, hier ben ik dan ook intensief mee bezig geweest om te laten zien dat ik over de vaardigheden beschik om hopelijk in het tweede jaar AN te kunnen doen.

Doordat het hier de bedoeling was om een animatie te maken, was het voor mij een logische stap om eerste een storyboard te maken. Dit storyboard is alleen niet zo interessant omdat het iets laat zien wat ik allang kon. Maar het heeft mij wel geholpen in de manier hoe ik mijn verhaal zou gaan vertellen.













De maquette heeft geholpen de locatie te bepalen waar ik mijn film wilde laten afspelen en vanuit welk perspectief ik het verhaal zou vertellen. De foto's geven naar mijn idee een perfect perspectief dat gelijk heel de omgeving in zich neemt, maar de twee belangrijkste punten in de omgeving niet uit het oog verliest.

(Hiervoor had ik een andere maquette gemaakt, maar doordat ik hier teveel detail in wilde stoppen en te precies te werk wilde gaan, werd het een model waar ik niks aan had en eigenlijk heel lelijk was. Toen bedacht ik me dat iets ook gewoon heel eenvoudig gemaakt kan worden. De maquette is hier heel eenvoudig en bestaat vooral uit simpele basisvormen, maar de maquette wordt door die eenvoudige stijl alleen maar beter)


Het is uiteindelijk een leuke animatie geworden. Omdat het mijn eerste animatie was kwam ik voor een aantal problemen te staan; ik moest een manier zien te vinden hoe ik het beeld bewegend ging maken en ik had iemand nodig die goed is met computers om alles in elkaar te zetten. Het filmpje laat zien dat ik een eigen manier heb gevonden om te animeren met mijn eigen stijl. Daarbij heeft het mij geleerd hoe belangrijk het is om met iemand samen te werken en dat je nooit iets alleen kan maken.(mijn rol hierin was die van de regisseur, waarin ik de volgorde en snelheid van het filmpje duidelijk maakte, mijn klasgenoot zette het voor mij in elkaar)
Uiteindelijk is de manier hoe het beeld wordt geanimeerd belangrijker dan het beeld zelf. Ik moet gaan proberen bij volgende animaties er voor zorgen dat  het beeld zelf goed naar voren komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten