zaterdag 27 november 2010

PERIODE 1; BEELD EN CONCEPT

Dit hier laat zien dat ik in het begin teveel nadenk bij wat mijn werk moet worden, ik stelde hierbij hoge eisen aan mezelf en geloofde dat als ik over alles ging nadenken het heel goed werk zou opleveren. Juist doordat ik hoge eisen aan mijn werk stelde, merkte ik later dat die hoge eisen niet haalbaar waren, dit had dan als gevolg dat het eindwerk niet goed werd uitgewerkt.

hierbij ging ik zoveel nadenken en mogelijkheden verzinnen dat ik daardoor uiteindelijk 'verdwaald' raakte in mijn ideeen. Eigenlijk had ik hier minder moeten gaan nadenken en gewoon dingen moeten doen/maken. Daarbij had ik ook beter moeten reflecteren op mijn werk, dan was ik eerder tot een conclusie gekomen betreffende mijn werk.









Uiteindelijk heeft deze opdracht mij heel erg geholpen in de manier van denken. Op een kunstacademie moet je op een andere manier gaan denken en de letterlijkheid omzeilen. Bij deze opdracht merkte ik dat het bijna een soort van filosofische manier van denken is. Deze opdracht heeft mij dus geholpen om op een andere manier te gaan denken en dat heeft geholpen bij andere opdrachten. Daardoor kon ik vaak makkelijker een thema kiezen bij mijn werk, de letterlijkheid omzeilen en het zorgde ervoor dat mijn werk inhoudelijker logischer in elkaar zat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten